Saturday, April 21, 2007

Taman Tasik Taiping - Taiping Lake Garden


Located near to Malaysia oldest town and being the most beautiful lake garden in Malaysia, Taiping Lake Garden. The tranquility, beautiful lake view and misty mountain scenery are something that you will never forget. Taiping Lake is easily accessible from North-South Highway of Peninsula Malaysia and can be reached by following the road signs exiting before Ipoh town if you are coming from north.
The oldest lake gardens in the country, this park sprawls over 62 hectares at the foot of the hill resort of Bukit Larut. Magnificently sculptured out of the natural environment, these picture-postcard gardens present a serene and panoramic landscape with their lush greenery, lovely lakes and a profusion of colorful flowers and plants. The unforgettable sight here is the huge, ancient angsana trees with their drooping branches that seem to defy the law of gravity.

I'll try to post more picture on this lake.

7 comments:

Unknown said...

Salam

Tuan, saya ciluk gambaq di atas dan bubuh dalam blog saya. Mohon sangat izinkan dan tak marah! Wassalam.

Anonymous said...

Well written article.

EeHuey said...

can u desribe tmn tasik using bm?i need ur help to complete my assignment,thanz ya

EeHuey said...

can u desribe the taman tasik,taiping using bm,i need ur help for my assignment.thankz ya

EeHuey said...

can u desribe the taman tasik,taiping using bm,i need ur help for my assignment.thankz ya

Anonymous said...

这篇文章非常有趣,特别是因为我在思考这个问题上搜索的最后一个星期四。.

Anonymous said...

Terletak berhampiran ke bandar Malaysia tertua dan menjadi tasik yang paling indah taman di Malaysia, Taman Tasik Taiping. Ketenangan, cantik pemandangan tasik dan pemandangan gunung berkabus adalah sesuatu yang anda tidak akan lupa. Taiping Lake adalah mudah diakses dari Lebuhraya Utara-Selatan Semenanjung Malaysia dan boleh dicapai dengan mengikuti tanda-tanda jalan keluar sebelum bandar Ipoh jika anda datang dari utara.
Taman tasik tertua di negara ini, ini sprawls taman lebih 62 hektar di kaki resort bukit Bukit Larut. Indah-indah diukir daripada alam semula jadi, taman ini gambar-poskad yang hadir landskap yang tenang dan indah dengan kehijauan yang subur mereka, tasik yang indah dan kelimpahan bunga tumbuh-tumbuhan dan berwarna-warni. Pemandangan yang tidak dapat dilupakan di sini adalah besar, angsana purba pokok dengan cawangan melabuh yang seolah-olah menentang undang-undang graviti.